2010. február 26., péntek

Pizza, szénhidrátnapra

Számomra a szénhidrát nap nem annyira felvillanyozó tény, mint nagyon sok embernek, aki csinálja ezt a "borzalmat" :). Szeretem, sőt a kelleténél jobban szeretem a tésztát, de tejföllel..sajttal...hússal... nem csak üres paradicsom szósszal. Az édességért nem rajongok..szóval marad a vajaskenyér hagymával verzió. Olvasgattam a blogokat, és Limaránál láttam egy egyszerű, gyors, és finom pizzatésztát. Este volt egy kis időm, és Zoli is rábólintott a pizzára. Természetesen nem az én verzióm keltette fel az érdeklődését. :)

A recepten nem változtattam semmi, tökéletes volt. A feltét is mindenki fantáziájára van bízva, két fajtát készítettem ugyanazzal a szósszal. Az anya féle pizza is nagyon finom, de annak a tésztájában van túró, és én azt nem ehettem ezen a napon, viszont a szósz, az tökéletes. 

Paradicsomos pizzaszósz:
- 1 kis doboz aranyfácán sűrített paradicsom
- 2 ek. pirosarany
- 4-5 ek. ketchup
- hagyma
- oregánó, majoranna
- só, bor (pici cukor)
- 1-1,5 dl víz

A hagymát kevés olajon üvegesre pirítjuk, rádobjuk, a majorannát, és az oregánót, pirítjuk kb. 3-4 percig, sűrű kevergetések mellett. Belekanalazzuk a sűrített paradicsomot, hozzáadjuk, a pirosaranyat, ketchupot, sót, borsot, cukrot, majd a végén a vizet. Gyors kevergetés mellett kell mindezt végezni, különben, az egész főzőlapot tisztíthatjuk meg. Összeforraljuk, megkóstoljuk, ha kell ízesítünk még rajta.

Zolinak készített pizza:

- 30 dkg főtt bőrös karaj
- 1 doboz vörösbab (lé nélkül)
- hagyma
- sajt

Én pizzám, kicsit "szegényes" de finom volt így is:) : Pizzaszósz+ kevés hagyma.

3 megjegyzés:

szepyke írta...

Jaj, de imádom a pizzát! És halló, halló, merre vagy, már régen írtál!

szepyke írta...

Nah, most már kezdek aggódni!
Hova lettél?

Fini írta...

Itt vagyok már:) Nagyon sok munkám volt mostanában, de pótolom, az elmaradt időt:) örülök, hogy hiányzom:))) Köszi Szepy!