2010. február 25., csütörtök

Göngyölt hús

Ez a recept is ugyanazon a borzalmas gyümölcs napon jutott az eszembe. Irénkétől (egyik kedvenc munkatársam) való ez a recept, amit én sikeresen átalakítottam, mert menet közben derült ki, hogy mi nincs itthon..(tojás, friss csirkemáj, petrezselyem...alig hiányzott valami :) ), de nem ijedtem meg, bevetettem minden képzelőerőmet, és ismét alkotásba fogtam.

Hozzávalók
- 1 kg comb vagy karaj
- 20-30 dkg száraz kenyér
- 2 doboz májkrém
- fokhagyma
- hagyma
- tejföl
- sajt
- majoranna, só, bors ételízesítő

A karajt felszeleteljük, kiklopfoljuk, picit sózzuk, borsozzuk, hagyjuk állni. A kenyeret beáztatjuk langyos vízbe, majd jól kinyomkodjuk forrósított olajon aranybarnára pirítjuk. Ez a folyamat nem túl gyors, kis tűzön, lassan kell pirítani. Ha úgy gondoljuk, hogy már nincsen több türelmünk, a kis kockákra vágott hagymát is beletesszük és összeaprítjuk. Egy edényben kikeverjük a májkrémet, a fűszerekkel, és a pirított kenyérrel. A tölteléket annyi részre osszuk el, amennyi húsunk van. Mindegyikre halmozunk a masszából, feltekerjük, majd olajozott jénaiba pakoljuk. Ha az összes szelet húst megtöltöttünk és elhelyeztük a tálban nyakon öntjük, 1-1,5 dl vízzel, lefedjük, és puhulásig pároljuk.   


A tejfölt összekeverjük, reszelt sajttal, zúzott fokhagymával, és a már megpuhult húsokra öntjük, fedő nélkül pirosra sütjük. 

Köretként rizs illik szerintem a legjobban hozzá, de mivel előző nap tejberizs volt a vacsi, nem nagyon akartam Zolit terrorizálni, ezért két tányér, és húsklopfoló elmosás közben elővettem, a kincses mappámat, amiben általam kedvelt bloggerek receptjeit gyűjtöm, s fellapoztam a lehetőségeket. Elolvastam egy pár receptet, majd ez kerekedett belőle:

Tepertős-kiflik

Hozzávalók:

- 30 dkg finomliszt
- 10 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
- 10 dkg  kenyérliszt (BL 80)
- 3 dkg élesztő
- 1 dl olaj
- 10 dkg reszelt töpörtő
- só, bors, fokhagyma granulátum
- 2,5 dl víz+ 1tk cukor
- lenmag

A liszteket elkeverjük a sóval, borssal, fokhagyma granulátummal, lenmaggal, ezután hozzáadjuk, az olajat, a vizet, amiben felfuttatjuk az élesztőt. A pultom hagyjuk kelni egy órácskát. A tepertőt lereszeljük, elkeverjük, csípős őrölt paprikával, kevés sóval.

A tésztánkat kilenc darabra osztjuk, egyenként maximum fél centisre nyújtjuk, megkenjük a tepertő krémmel, kifli alakra feltekerjük. Előmelegített sütőben kb. 40 percig sütjük.





Egy kis mosoly  még sosem ártott senkinek :)




Nincsenek megjegyzések: