2010. február 5., péntek

Borsos tokány

Ezt a receptet, olyan nagy mítoszok övezik, ezért, ahányszor a kezembe akadt , mindig átlapoztam rajta, mert ugye ezt csak a tapasztalt háziasszonyok tudják elkészíteni. Ahogy ez a gondolat átfutott az agyamon, gyorsan visszalapoztam, és átolvastam...s rögtön eldöntöttem, hogy elkészítem.

(a kép csapnivaló lett, bocsánat)

Hozzávalók

-1 kg sertés lapocka
- 20-25 dkg füstölt szalonna
- paradicsom, paprika
- hagyma
- őröltbors

Első lépésként a szalonnát apróra felkockázzuk, és abban az edényben amiben majd főzni szeretnénk, pirosra sütjük. A szalonna kockákat kiszedjük, kicsit félrerakjuk, a kisült zsírnak a felét elvesszük, a kockára vágott hagymát üvegesre pirítjuk, majd rádobjuk a húst. A hús fehéredése után, hozzáadjuk a frissen őrölt borsot sót, kevés vizet, és félig puhára pároljuk, majd hozzáadjuk a paradicsomot és paprikát. (én házi lecsót használtam). Főzzük, s amikor már majdnem elzárnánk, a szalonnakockákat beleöntjük, forralunk rajta és elzárjuk.
Köretként rizst vagy galuskát tálalunk, savanyúsággal.


Mivel a héten már volt egyszer rizs, ezért, a galuskakészítést választottam. Igaz ebben is volt hátsó szándék:), mert Edittől kaptam egy szuper galuskaszaggatót akartam kipróbálni,  mivel már kezdtem unni a meztelen csiga méretű nokedlit, amit deszkán késsel szaggattam. Nagyon jól szuperált a kis szerkezet, sok időt megspórolt, és szép pici galuskák lettek.

Nincsenek megjegyzések: