2010. február 15., hétfő

Csuszpajz, húskoronggal

Csuszpajz.... aki először hallja ezt a szót, rögtön visszakérdez, hogy :    " micsoda???", eddig minden esetben mosolyogva válaszoltam, hogy sárgarépa főzelék. Igaz utána néztem, hogy az eredeti jelentés, csak főzelék, de a mi családunk egy fajta főzeléket nevez így. Nagyon szeretem, főleg hidegen. 

A húskorongokhoz, csak annyit szólnék hozzá, hogy eredetileg fasírtnak készült volna, de nem volt kedvem, csupa olajszagúnak lenni, ezért választottam inkább a sütőben sütést... s ha már nem eredeti fasírt, akkor a receptet is máshogyan készítettem.

Hozzávalók a csuszpajzhoz

- 30 dkg répa
- 1 liter tej
- liszt+tej (habaráshoz)
- cukor

A répát sajtreszelőn lereszeljük, felöntjük a tejjel, megcukrozzuk, és feltesszük főni. Mikor a répa megpuhult, készítünk egy kis habarást, tejből és a lisztből, majd besűrítjük vele a főzeléket.

Hozzávalók a húskorongokhoz

- 50 dkg sertés darált hús
- 1 nagyobb hagyma
- 1 tojás
- zsemlemorzsa
- só, bors, köménymag
- mustár (jó sok)

Hozzávalókat összegyúrjuk, hagymát nagy kockára vágjuk, hozzáadjuk, sütőpapírra halmozzuk, kicsit meglapogatjuk, majd forró sütőbe toljuk; addig  sütjük, még eléri a szép piros színt.

Nekem hasonlított, egy finomabb hamburgerhús ízére. :)

Nincsenek megjegyzések: