2010. február 5., péntek

Első sikeres kenyerem

Elérkezettnek láttam az időt, hogy végre kipróbáljam, a hallott és olvasott, jól bevált kenyérrecepteket.
Híve vagyok, a "készítsünk el mindent magunk" felkiáltásnak, s hát tessék.... itt a kenyér is. Képes voltam reggel hamarabb felkelni, bekavarni a tésztát, hogy estére munka után, a tészta megfelelő óra pihenése után ki tudjam sütni. 
Akik készítettek már kenyeret, s akik már csak rutinból dagasztanak be egy-két bonyolultabb veknit, azok valószínű csak mosolyognak ezen a nevetséges recepten, de kérem! Valahol el kell kezdeni, s kellett a sikerélmény, hogy később jobban beleáshassam magam, a pékeskedés rejtelmeibe.
Nagy inspirátorom Limara oldalát olvasgatva mindig elámulok egy-egy csodás kenyéren, amit készítettem recept azt pedig Dolce vita-nál olvastam, a mennyiségeken és a sütési módon változtattam csak.

(Zárójelben megjegyzem, ez a második kenyerem, ugyanis az első tésztáját fele-fele arányban készítettem, azaz fele BL80-ből, és fele teljes kiőrlésű rozslisztből. Kevés lett a víz, nem "fújódott fel" rendesen, ebből kifolyólag nem is sült meg szépen.... Jó sűrű "barna" kenyerem lett, amit frissen lehetett is fogyasztani, de másnap már nem vállalkozott rá senki:)))) ). Nem adtam fel, és meg is lett az eredmény.

Hozzávalók

(2,5 dl-es bögre)
- 2 bögre BL 80 Kenyérliszt
- 1 bögre langyos víz
- 1/3 tk. szárított élesztő
- 1-2 tk. só

A hozzávalókat, összekeverjük, egy nokedli állagú masszát kapunk, majd hagyjuk langyos helyen pihenni 12 órát. Az idő leteltével kicsit átdagasszuk, hajtogatjuk, kevés lisztet adunk hozzá, mert különben, nem nagyon lehet vele bánni. Jénaiba sütőpapírt vágunk, amire ráhelyezzük a formázott cipót, a jénai tetejét bevizezzük, rátesszük, majd 200 fokos sütőbe toljuk 10-12 percre, majd a tetőt levéve 180 fokon sütjük még 60 percig.

Ezekből az arányokból egy 450g-os cipó kerekedett.

A tésztát megvágtam három, helyen, de nem ott nyílt szét, hanem kicsit megrepedezett, de nekem nagyon ízlett így is. Opcionálisan adagolható hozzá olajos mag.


2 megjegyzés:

Lazac írta...

Köszönöm a kedves szavakat és a biztatást. :):) Köszönöm, hogy kitettél ide az oldaladra. :)

Megsütöttem, és igazad volt :)

Fini írta...

Igazán nincs mit:) Nagyon tetszenek a receptjeid, ezért mindenképpen itt a helyed a gyakran olvasott blogok között:))

Örülök, hogy siker koronázta a kenyeret:))