2010. február 5., péntek

Madártej

Nagy kedvencem, az Anya által készített madártej. Most nagyon figyeltem, hogyan készült, a memóriámban is gyorsan rögzítettem. Mi liszt nélkül készítjük, szerintem így a legjobb. 
Próbálkozom, az egészségesebb étkezéssel (már amikor lehet és nem füstölt kolbásszal, friss kenyérrel, lilahagymával, paradicsommal várnak vacsorára) és amiből csak lehet elhagyom a lisztet, helyette keményítőt, levesekben burgonyát vagy tejszínt használok.

Hozzávalók

- 8 tojás
- 8 csapott evőkanál porcukor
- 2 cs. vaníliás cukor
- 1 liter tej

A tojásokat szétszedjük, egy-egy keverőtálba. A sárgájához, hozzáadjuk a cukrot, és habosra verjük. A fehérjéhez nem adunk semmit, és addig keverjük, amíg olyan kemény nem lesz, hogy a fejünk felé merjük emelni a keverőtálat. A tejet nagy edénybe töltjük, hozzáadjuk a vaníliás cukrokat, felforraljuk, és a finoman gyöngyöző tejbe szaggatjuk a habot; "megfőzzük" mindkét oldalát, tehát, óvatosan forgatni is kell. Miután az összes hab elfogyott jön az attrakció! A forrásban lévő tejből átkanalazunk a tojássárgájába, azért, mert ha csak így öntenénk bele azonnal kicsapódna a sárgája, és teljesen ehetetlenné válna. Miután hőkiegyenlítéssel készen vagyunk óvatosan beleöntjük a sárgáját a tejbe és éppen csak addig forraljuk, amíg "elkezd mozogni a teteje", ekkor azonnal elzárjuk. Kihűtjük és tálaljuk. 




Pont megfelelően krémes, édes, habos, szóval ez egy tökéletes recept.
Hűtőben nem érdemes sokáig tárolni, mert a tojás hamar romlik. 

A szakszavak (pl.: "amíg el kezd mozogni a teteje") használatával kapcsolatban,ha valaki nem érti, szívesen válaszolok a kérdésekre. ;)

2 megjegyzés:

szepyke írta...

Jézusom, de régen ettem, pedig mennyire imádom!:)
Én a habot annyira nem szeretem, de ha muszáj, akkor azt is megeszem!:)

Fini írta...

Szerintem ki lehetne próbálni a madártej készítést hab nélkül... A fehérjéből sütünk habcsókot inkább :D Milyen ötlet? :)