2010. február 4., csütörtök

Almás pároltkáposzta zöldségkörettel

Igen....zöldség-zöldséggel.. :) Ismételten belevágtam, már vagy két hete a 90 napos fogyókúra néven elhíresült őrületbe. Egyszer már sikerült magam megszabadítani egy pár kilótól, s most is szükségét éreztem elkezdeni, ugyanis hamarosan itt a tavasz...lekerülnek a nagykabátok, s hát nekem is kellemesebb, ha elégedett vagyok magammal. :) Ez a recept pont megfelelő keményítő napra, annyiszor megfogadtam már pedig, hogy csak sült krumplit eszek ezen a napon, de a kisördög ott bujkál és erre kényszerít..:) Ezt a káposztát Szabolcsi párolt-káposztaként olvastam valahol, úgy is jön hamarosan a szabolcsi töltött káposzta kipróbálása, gondoltam hozok egy kis keleti szelet...


Hozzávalók

Káposztához
- 1 kis fej lilakáposzta
- ízlés szerint cukor, só és ecet
- 1 nagyobb alma

Egy lábasban kb 1-2 evőkanál cukrot megkaramellizálunk, majd a vékony csíkokra vágott lilakáposztát rádobjuk és lassú tűzön addig pároljuk amíg össze nem esik, közben megsózzuk, ecetezzük. Amikor félig elkészült a káposzta, az almát megpucoljuk, szeletekre, majd kockákra vágjuk, és folytatjuk a fedő alatti párolást. Megfelelő ízesítés és puhaság után levesszük a tűzről, s melegen fogyasszuk.

Zöldségkörethez
- 1/2 padlizsán
- 1/4 zeller
- 1 nagy krumpli
- 1 kis fej hagyma

A krumplit felkockázzuk, kevés olajon átpirítjuk, közben hozzáadjuk a szintén kockára vágott megpucolt padlizsánt, és a csíkokra szelt zellert. Mikor minden oldalukat átdinszteltük adunk hozzá egy pohárnyi vizet, amit gyorsan elpárolunk, s eközben ízesítjük sóval, borssal, fokhagymával és hozzáadjuk a hagymát is. Puhulás után addig pirítjuk, amíg a kedvünk tartja és forrón fogyasztjuk is

Nincsenek megjegyzések: