2010. február 5., péntek

Tárkonyos csirkeragu leves

Eszterék síelni voltak Franciaországban, s hát gondoltam, hogy a hosszú út  és a franciák bagettjei után csak jól fog esni egy forró hazai leves. 
Szerintem ez az egyik legtöbbet változtatott receptem, ugyanis régen tejföllel, sok liszttel (hogy jó sűrű legyen), kevés zellerrel, borsóval készítettem; ma rengeteg zellerrel, ha Hugi is eszik belőle akkor borsó nélkül, tejszínnel, minimális keményítővel, és tárkonyecet hozzáadásával készül.

Hozzávalók

- 1 kg csirkeaprólék
- 3 dl tejszín
- zöldborsó
- zeller
- sárgarépa, zöldség
- krumpli
- gomba 
- tárkony
- zellerlevél
- citromlé
- tárkonyecet
- tárkony, só, bors
- 1 leveskocka
- 1-2 ek keményítő
- kis fej hagyma
- olaj

Az olajon megpirítjuk az összevágott hagymát, a húst, gombát (most ez kimaradt, mert nem találtam otthon), majd, egy pár perc elteltével rádobjuk a felkarikázott, kockázott zöldségeket. Sózzuk borsozzuk, majd felengedjük vízzel, amibe belerakjuk a leveskockát és a két dl tejszínt. Az összeaprított zellerlevelet és a szárított tárkony is hozzáadjuk, lassú tűzön puhára főzzük. A maradék tejszínt elkeverjük a keményítővel, és a forrásban lévő leveshez öntjük. Az ecettel, és a citromlével meglocsoljuk ízlés szerint.

Lehet csirkemellből is készíteni, de nálunk inkább ez vált be, a csirkemellet más ételekhez használjuk.

3 megjegyzés:

szepyke írta...

A kedvencem. Cipóban imádom, de simán jó lábasból is, vagy kádból... :)

Fini írta...

Már tudok házi cipót készíteni :)) Ki is fogom legközelebb próbálni, még sosem ettem úgy.

szepyke írta...

Mindenképpen próbáld ki, Isteni!:)