2009. december 8., kedd

Brokkolikrémleves

Jajj, már nagyon vártam, hogy végre leírhassam ezen recepteket, amiket alkottam mostanában. Gondolom, sokan vagyunk így, hogy van mikor még egy zacsis leves is nehezére esik elkészíteni, máskor, meg le sem bír állni, az alkotással. (nekem a főzés alkotás).

Brokkolikrémleves még sosem ettem, viszont nagyon sokféle receptet olvastam már róla a neten, szakácskönyvekben; persze ennek a levesnek is az lett a sorsa, hogy magam feje, és ízlése szerint alkottam meg:) Nem mondhatom, hogy mindenkinek ízlett. de kinek nem ízlik, majd eszik mást.:)

Hozzávalók:
- 1/2 kg brokkoli
- 1 gerezd fokhagyma
- 1 ek. keményítő
- 2-2 dl víz és tej
- só, bors, ételízesítő

Brokkolit kis rózsákra szedjük a gerezd fokhagymát beleaprítjuk, vízben ételízesítővel, sóval borssal főzzük. Mikor, már elég puha kiveszünk belőle egy keveset, hogy maradjon egy kis "kemény rész" is a levesben, a többit botmixerrel leturmixoljuk. Turmixolás után a pépet felöntjük a tejjel, amiben idő közben már csomómentesen elkevertük, a keményítőt. Felforraljuk, dobunk bele egy kevés borsot még, és kész is.

Gyorsan elkészíthető, nagyon ízletes leves.

Nincsenek megjegyzések: