2009. december 28., hétfő

Ajándékok a konyhából

A XXX. VKF! témája nagyon tetszett, már alig vártam minden nap, hogy újabbnál-újabb ajándékötleteket töltsenek fel a kedves gasztrobloggerek. Volt köztük , ami egyáltalán nem tetszett, volt amihez alapanyagom nem volt, és sok olyan is volt ami nagyon megnyerte a fantáziámat.

 Mindig nagyon örültem egy-egy kézzel készített ajándéknak, s remélem azok akik tőlem ilyen ajándékot kaptak(nak) azok is örömmel fogadták(ják).

Az egyik ajándék nem jutott el az ajándékozottig, mert volt egy éhes kis farkas aki nem bírta megállni, hogy ne egye meg mindet...:) de majd gyártok még. Ez a finomság a kép jobb alsó sarkában található "tötök-mogyoró" volt. Elkészítése igen egyszerű, igaz kicist munkaigényes, mert magam bontottam ki a földimogyorót.

Cukrot serpenyőbe öntöttem, fahéjat adtam hozzá, majd beleraktam a földimogyorót. Figyelni kell, hogy ne karamellizálódjon a cukor, hanem a cukorszemcsék összetapdjanak és a földimogyorót minden oldalról bevonják.Ezt a remek receptet Ottisnál olvastam, csak kicsit módosítottam rajta.

A képem elején találhatóak a még ki nem dekorált mézeskalács díszek. A receptem, gyors, könnyű, nem túl drága.
Egy hibája van: sajnos nem nagyon puhul meg, ízre viszont finom; inkább egy pohár forró tejhez, vagy kávé mellé tudom elképzelni.

Hozzávalók:
- 50 dkg liszt
- 15 dkg porcukor        
- 1 tojás                      
- 8 dkg zsír
- 1 evőkanál szódabikarbóna
- 5 ek olvasztott méz
- annyi langyos tej, amivel éppen gyúrható lesz
- mézeskalács fűszerkeverék.

Alkotóit összegyúrni, lisztezett deszkán elnyújtani, kiszaggatni, tetejüket megkenni  tojássárgájával, előmelegített sütőben mogyoróbarnára sütni.

A kerámia fokhagymatartó (amit Túrkevén vásároltunk) mellet látszik egy formás üveg, amelyben almaecet van, természetesen ebből sem maradhat ki a kedven "ízem" a fokhagyma. Egy fej fokhagymát megpucoltam, a kimosott, szárított üveg aljába helyeztem, egy teáskanál szárított tárkonnyal megszórtam, majd felöntöttem almaecettel. Ezt minden nap egyszer megrázogattam. Tárkonyos raguhoz, saláták ízesítésére készült.



Egy kedves csoporttársamtól hallottam, a diós-mézes-fokhagymás kombinációról. Elmondta, hogy milyen jó immunerősítő hatása van, rögtön tudtam, hogy készíteni fogok egy kis üveggel. A "recepten" annyit módosítottam, hogy raktam bele egész feketeborsot is. (zöld tetejű üvegban található).

Balra egy nagyon hasonló finomság érlelődik: reszelt fokhagymás-méz. Az elkészítési módja benne van a nevében.

A képen csak egy része "fehérlik", melynek neve: Instant forraltbor. Cukrot, fahéjdarabokkal, őrölt fahéjjal, őrölt borssal, chili paprika darabokkal, és szegfűszeggel összekevertem..Szerint, ez a mennyiség elég egy fél liter forraltbor elkészítéséhez.

Egyik képen sem szerepel sajnos, de két emberke is kapott ajándékba vegyespálinkát, amelyben egész szilva darabok áztak.

Minden évben szárítottam narancskarikákat, ez természetesen most sem maradt el, igaz alig akartak kiszáradni, de tettem róla ( beraktam a sütöbe légkeverésre, s szépen kiszárítottam).

Idén négy mézeskalácsház készült, arról, majd egy későbbi bejegyzésben csatolok képeket.

Nincsenek megjegyzések: