2009. december 29., kedd

Csontos-bőrös karaj

Közös karácsonyi vacsit terveztünk Eszterékkel, s a multkori sörös-bőrös malac sikerén felbuzdulva gondoltam egy hasonló recept elkészítésére. (a sörös malacról egy darab fotó sem készült:) )

Hozzávalók:

- 1,5 kg csontos-bőrös karaj


Páchoz
- 5-6 gerezd fokhagyma
- 3-3,5 dl tej
- 1-1,5 dl olaj
- fűszerek

Körethez:
- 1 kg krumpli
- 1/2 kg sárgarépa

A karajt szeletelten vettük, s már előző este bepácoltam, majd reggel megfordítottam, s estig pácolódott.

Mikor hazaértem csak annyi volt a teendőm, hogy egy picit olajozott tepsibe belerakjam, lefedjem alufóliával és puhává pároljam.

Már a villa szépen belement a húsba, rászórtam, a kockára vágott burgonyát, és a hasábokra aprított répát. Még a körettel kicsit pároltam, azután az alufóliát levéve pirosra sütöttem.

Jó kép, csak a pácolásról készült, mert amint a sütőből kivettem, mindenki úgy ugrott a finom illatú, omlós húsra, mintha valaki elvette volna: ). Köret, ha lett volna több az is elfogy.

Találtam egy nem túl jó, de mégis kész állapotban fényképezett képet.

Savanyú káposzta, és frisskenyér járt mindenkinek.

Nincsenek megjegyzések: