2010. július 8., csütörtök

Paradicsomos húsgombóc

Anyával nagyon sokszor főztünk régebben töltött paprikát. Kerestem a hűtőben, de csak két fonnyadt paprikát találtam... grrr.. persze ilyenkor nincs, mikor arra vagyok éhes... ezután eszembe jutott, hogy lehet töltött paprikát paprika nélkül is készíteni.... :) azaz Paradicsomos-húsgombócot főzni. Gyorsan telefont ragadtam, Anyától kértem segítséget, hogy hogyan is kell, mert ugye az ember feje sem képes mindent megjegyezni. Itt kell megemlítenem, hogy arra szerintem sosem leszek képes, mint amire Mamám... fejből mondja a recepteket, dekákat, a krémek elkészítésének módját.... Általában a legegyszerűbb recepteket felejtem el...pl:: kelkáposzta főzeléknél mindig felhívom anyát, hogy kell e bele tejföl vagy sem... :) (jót mosolygok általában, hogy már megint nem emlékszem :) ).

Az elkalandozásból visszatérve jöjjön a recept:

Paradicsomos húsgombóc

Hozzávalók:


- 50-60 dkg darált hús
- 10 dkg rizs
- 6 dl paradicsomlé
- 1 kicsi sűrített paradicsom
-  fokhagyma
- liszt + olaj
- só, bors, őröltkömény
A rizst, olajon fehéredésig pirítjuk, majd felöntjük vízzel, de csak fele annyival, mintha rendes rizst főznénk. /félpuhára főzzük/. A darált húst eközben befűszerezzük, belereszeljük a fokhagymát, majd hozzáadjuk a félig főtt rizst. A rizs párolása, és a hús bekeverése előtt egy nagy átmérőjű edényben feltesszük forrni a paradicsomlevet, a sűrített paradicsomot plusz kb. 1 liter vizet. A paradicsomos lé, amikor felforr, kanállal beleengedjük a megformázott gombócokat, kb. 40 percig lassú tűzön, fedő alatt főzzük. óvatosan mozgassuk, nehogy szétessen a gombóc. A lisztből és az olajból halvány rántást készítünk.


                                          Készülnek a kis gombóckák

A főzési idő leteltével a gombócokat kiszedjük egy tányérra, majd berántjuk az edényben maradt levet. A mártás, ha elérte megfelelő sűrűségét, visszahelyezzük a gombócokat, egyet rottyantunk rajta, és elzárjuk.

Tojás nincs a gombócokban, mégis jól összeállt; mondjuk jó keményre formáztam őket,  és főzés közben sem kavargattam, nehogy széthulljon, de nagyon kis pofás gombócok lettek belőlük. 

Puha kenyérrel tálaljuk.

1 megjegyzés:

KISMACKÓM írta...

a gombócok bekeverée előtt egy csapott kávéskanálnyi sütőport ha teszel hozzá,akkor nem lesz kemény a gombóc,még ha kihűlt már ,akkor sem.Ági