2010. július 5., hétfő

Hortobágyi húsos palacsinta sajtos krokettel

Amikor eldöntöm, hogy húsos palacsintát készítek, sosem jut eszembe, hogy mennyi gond van ezzel a finom és laktató étellel. Sütni, pirítani, tölteni, masszát kavarni, sütni... S persze, mivel a jóból sosem elég, s benézve a hűtőbe találtam egy kis maradék, de még jó krumplipürét, amiről tudtam, hoyg ez így ebben a formában már nem fog elfogyni, még abból is kreáltam egy finom "köretet"

Hortobágyi húsos palacsinta

Hozzávalók:
-10-12 db sós palacsinta
- 0,5 kg darálthús
- 1 kispohár tejföl
- közepes fej, hagyma
- 1 gerezd fokhagyma
- liszt, paprika, só, bors

A húst feltesszük pörköltnek. A darálthús jó tulajdonsága, hogy hamar megfő, ekkor leszűrjük, egy tésztaszűrővel; a levét felforraljuk és tejfölben elkevert liszttel  behabarjuk. A mártás már kész is. A jól kicsöpögtetett húshoz két kanál tejfölt kavarunk, majd a palacsintába töltjük, olyan módon, hogy a közepébe egy kanállal helyezünk, két oldalát behajtjuk, majd így tekerjük fel és kiolajozott tepsibe fektetjük. Azt a folyamatot addig ismételgetjük, amíg el nem fogy a hús és a palacsinta is. A tetejét leöntjük a mártással, megszórjuk kevés sajttal, betoljuk a sütőbe és pirosra sütjük.

Kicsit több palacsintát sütöttem, de nem dobtam ki, (bűn lett volna) hanem vágtam össze lilahagymát, amit összekevertem a mártás egy részével és ezt töltöttem a palacsintákba, feltekertem, majd a többi mellé helyeztem, s sütöttem. Nekem ez a változat még jobban ízlett, mint a húsos ;)

Mártásból érdemes hagyni egy kicsi tállal, ha valakinek túl száraznak bizonyulna a palacsinta.

Több receptkönyvből olvastam el az elkészítését, egyik azt írja, hogy maradék pörköltöt ledarálva az igazi. Kipróbáltam ezt a változatát is, de ez egyáltalán nem nyerte el a tetszését a családnak.


Sajtos-burgonyás krokett

Hozzávalók:
 - 30 dkg törtburgonya ( nekem ez volt a hűtőben)
- 0,5 dl tej
- 2 tojás
- 15 dkg sajt
- zsemlemorzsa
- só, bors, fokhagyma

A hozzávalókat egy keverőtálban összedolgozzuk, golyókat formázunk belőle, vagy ahogyan én készítettem, kis lepényeket szaggatunk ki kanállal a forró olajba, és pirosra sütjükA tejet nem szükséges beletenni, ha krumplipüréből készítjük.
Eredeti recept-en egy kicsit módosítottam csak.

Nincsenek megjegyzések: