2010. július 27., kedd

Pakk-pukk

A hétvégén döbbentem rá, hogy mennyire egyszerű elkészíteni ezt az édességet. Személy szerint melegen nem nagyon szeretem, de miután kihűlt, hűtőből kivéve az igazi szerintem.

A nevével is gondban vagyok, mert még a családon belül is több néven szólítjuk és minden alkalommal megbeszéljük, hogy te így én úgy hívom...:)

Pakk-pukk

Hozzávalók

Tésztához:
- 1 nagy doboz tejföl
- 1 csipet só
- annyi liszt amennyit felvesz

Töltelékhez:
- 25-40 dkg túró
- cukor
- vaníliás cukor
- reszelt citromhéj
- kb.: két marék gríz

A tészta alapanyagait jól összekeverjük, egy homogén tésztát "dagasztunk" be. Annyi liszt kell, hozzá, hogy az edény falától elváljon, de ne legyen kemény. (egyszóval legyen jól nyújtható)-ez nem is egy szó :)
A túrót villával jól összetörjük, ízesítjük, mindenki saját ízlése szerint. Például én úgy szeretem, ha nem annyira cukros, inkább citromos legyen. A tölteléket közvetlen a tésztára helyezés előtt kell elkészíteni, különben  a cukor megolvad és túl folyós lesz.


A tésztát és a tölteléket is harmadoljuk, lisztezett deszkán a tésztát téglalap alakúra nyújtjuk. Meghúzzuk a képzeletbeli felezővonalat, és kiskanállal kisebb púpokat halmozunk egyelő távolságra, amikor ezzel megvagyunk gyors mozdulattal rádobjuk a tészta másik felét. A púpok mellett ujjunkkal  lenyomkodjuk, majd derelyemetélővel elvágjuk. Forrósított olajban kisütjük. A tészta többi részét is megtöltjük és kisütjük. Fogyasztás előtt porcukorral megszórjuk!


Mindenki hozzátette a magáét, Anya begyúrta, Mamám és Hugom nyújtották töltötték, s én... én sütöttem... :)

(a képek nem a legtökéletesebbek, nem volt itthon nálam a fényképezőgép, és telefonnal készítettem).

Nincsenek megjegyzések: