2010. július 6., kedd

Gombakrémleves és brassói

A gépen találtam egy csomó főzőcskés képet, még februárról..... rendesen elszörnyűlködtem, hogy már a felének csak halványan emlékszem a receptjére... de azokat is hamarosan feltöltöm. 

Egyik nap munkából hazafele menet bementem egy nagyáruházba, azzal a felkiáltással, hogy "padlizsánra vagyok éhes". A végeredmény az lett, hogy csak padlizsánt nem vettem :) Viszont vásároltam csiperke gombát, igaz abból is a barnát szerettem volna venni, de nem hozták még ki a raktárból így maradt a hagyományos fehér. Felháborítónak tartam, hogy Szolnokon semmilyen másfajta gombát nem lehet kapni, csak fehér csiperkét... egy évben egyszer szoktam laskát venni, azt is Gyulán az útmenti zöldségesnél; ekkor 3 napig eszem, a beszerzett mennyiséget. A "Tesóban" láttam már "vegyes" gombatálat, aminek már frissen is olyan a színe, hogy nem szívesen venném meg. Remélem egyszer majd itt a megyeszékhelyen is válogathatok a jobbnál jobb gombákban. 

Kakukkfüves-gombakrémleves

Hozzávalók:
- 30 dkg fehér csiperke
- közepes fej hagyma
- 2-2,5 dl tejföl
- 1 ek. mustár
- 1ek. étkezési keményítő
- rozmaring, kakukkfű, bors, só

A gombát megpucoljuk, félbevágjuk, majd 2 mm vékonyra szeljük. A hagymát összevágjuk, megpirítjuk, majd rádobjuk a felaprított gombát, megsózzuk, borsozzuk, majd "zsírjára" sütjük. Mikor már majdnem pirul, a tejfölt kikeverjük, egy kevés vízzel és a kanál mustárral, hozzáöntjük, majd botmixerrel pürésítjük. A turmixolás után hígítjuk a kívánt mennyiségre, egy-egy csipet kakukkfűvel és rozmaringgal megbolondítjuk. Ha nem elég sűrű, egy evőkanál keményítőt vízben elkeverünk hozzáöntjük, összeforraljuk. 
A rozmaringgal, és a kakukkfűvel nagyon csínnyán kell bánni, mert nagyon intenzív ízűek. Tálalásnál lehet levesgyönggyel, sajtos pirítóssal kínálni.

Brassói aprópecsenye

Hozzávalók:
- 1 kg lapocka
- 1 közepes vöröshagyma
- 1/2 csomag majoranna
- paradicsom, paprika
- 1 fej fokhagyma
- 1 ek. pirospaprika
- só, bors

- kb 40-50 dkg krumpli

A húst felkockázzuk, lehetőleg kevés zsiradékot hagyva, majd a megpirított hagymára dobjuk, szeletelünk rá paradicsomot paprikát, sózzuk, borsozzuk. Amikor elfőtte a levét, amit eresztett akkor beleszórjuk a  majorannát, és a fokhagyma felét, majd egy nagyon kevés vízzel felöntjük, lefedjük, puhára pároljuk. Addig rotyogtatjuk, amíg jó sűrű nem lesz. A krumplit megpucoljuk, s mikor a hús puha feltesszük sülni. Miután elzártuk a brassóit, egy csapott evőkanál pirospaprikát belekeverünk, majd a sültkrumplival tálaljuk. kínálunk mellé, zöld hegyespaprikát, és összevágott paradicsomot.

A brassóira bizony illik, az a régi mondás, hogy ahány ház.. :) Nem is kell messzire menni, mert az én Anyukám is másképp főzi, szerintem az is nagyon finom, szeretem azt is.

Még beszúrok ide egy képet, melyet a "születésnapdiplomaosztomra" kaptam:D (Két legyet egy csapásra) :D
Az elégedett diplomás malacka címet viseli:)


Gyulán adták át, de otthonról szállították nekem  a 30 fok melegben. Nagyon finom volt, mind az utolsó falatig elfogyott. Köszi érte: Marikának, Teckónak, Gyulának, és persze Anyának is.

Nincsenek megjegyzések: