2010. július 28., szerda

Paprikás krumpli bográcsban

Szombaton a pakk-pukk sütése után, elmentem Jánoshoz Gyulával, hogy meghegesszék, a kipufogót a "kicsikocsin", mert már nagyon idegesített, hogy prüszköl. A szerelés közben azon tanakodtunk, hogy hol, mit, kivel, és mikor kellene főzni. Végül is Jánosékhoz szervezetem meg a bulit :DDD. Délután elvittem Hugit  barátnőjéhez, s hogy ne utazzak egyedül hívtam magammal útitársat is. Szolnokon a Tesóban bevásároltuk a megfelelő mennyiségű alkoholt (elsősorban), és a paprikás krumplihoz valókat. 

Edit, Bogi és Brigi is segítettek pucolni a picike burgonyákat. (azért vettünk kicsiket, mert 90 Ft volt, s nem is kell sokat bajlódni a szétaprításával :) ) 

Paprikás krumpli

Hozzávalók 15 főre
- 5,5 kg krumpli
- 0,5 kg lecsókolbász
- 0,5 kg füstölt kolbász
- 3 nagy fej hagyma
- 1 üveg lecsó (inkább zakuszka szerűt hozott Gyula)
- zsír
- só, bors, pirospaprika, őrültkömény

A fát felapríttatjuk és a bográcsot elmosatjuk a fiúkkal. Amíg tevékenykednek addig a lányok kést ragadnak és elkezdik pucolni ezt a rengeteg krumplit, amit rögtön hasábokba is vághatunk. A hagymapucolást rábízzuk egy olyan emberre, akinek nem folyik ki a szeme az illóolajtól (ezen esetben a választás rám esett).
A kolbászok bőrét lehúzzuk 0,5 cm-es karikákra vágjuk. A munka az idő előrehaladtával egyre gyorsabban és jobb hangulatban folyt. (fogalmam sincs mi lehetett az oka, bár a lenti képen található néhány árulkodó üveg) :)

Mindent előkészítettünk, s vártunk arra, hogy a fiúk elkezdjék főzni az ételt... vártunk...vártunk... majd felálltam s elkezdtem felrakni a paprikást. Igaz sosem főztem még bográcsban, és nem is akartam, de más nem volt a környéken aki megfőzze helyettem. Kuktáskodott egy ideig Edit, de őt is elűzte a füst. biztos vagyok benne, hogy 200 évig fogok élni, mert a füst ugye tartósít....



A hagymát zsíron megfuttatjuk, ráborítjuk a krumplit, majd, kicsit dinszteljük. Rádobjuk a sót, pirospaprikát, borsot, őrölt köményt, gyors mozdulatokkal összekeverjük  ezután felöntjük vízzel. Hozzáadjuk a lecsót, és felkarikázott kolbászokat. Tűzre csak ritkán teszünk, óvatosan a bogrács fülénél fogva rázogatjuk, hogy a krumpli ne nagyon törjön, majd, kóstolás alapján megállapítjuk, hogy elég puha és jó ízű e. 
Savanyúsággal tálaljuk.

Ha valakinek nincs kinti világítás a bográcsoló helyen javaslom kihozni a nappaliban lévő állólámpát. :)

Nincsenek megjegyzések: