2010. július 7., szerda

Egy kis "öreg"

Mamám készített egy jó adag lebbencs tésztát, amiből nagyon jól lehet készíteni öreget, igaz jobban szeretem reszelt tésztából, de most ez volt itthon. Prima konyha egyik számában több oldalt is arra áldoztak, hogy megismertessék az olvasóval a slambuc és az öreg közötti különbséget. Én mindig úgy készítem, ahogyan én szeretem, nem is tudom pontosan minek nevezzem...:) Nálam így készül a slambuc.

Slambuc/öreg/

Hozzávalók

- 50 dkg lebbencs tészta
- 2-3 krumpli
- 1 fej hagyma
- 3 db paradicsom
- 1 paprika
- 2 gerezd fokhagyma
- 1 ek pirospaprika
- só, bors


A tésztát ajánlatos több részletben előpirítani, mert ha ekkora mennyiséget főzünk, nem tud minden egyes tészta darabka szép barnás-piros színűre és hólyagosra sülni. A tészta, ha nincs rendesen megpirulva nem olyan jellegzetes az íze. Miután minden tésztát megpirítottunk, beleöntjük egy nagy főzőedénybe, majd rákockázzuk a hagymát, óvatosan forgatjuk, míg a hagyma is pirulni kezd. Megszórjuk a pirospaprikával, sóval, borssal, ráreszeljük a fokhagymát, beledaraboljuk a paradicsomot, és a paprikát, majd felöntjük vízzel.
Ezt a folyamatot nagyon gyorsan kell elvégezni, mert közben "ég" a tésztánk.

A burgonyát megpucoljuk, negyedeljük, s 2-3 mm vastagra vágjuk, hozzáadjuk a tésztás, paradicsomos egyveleghez.

Annyi vizet adunk hozzá, hogy a tésztát épp ellepje. Lefedjük, lassú tűzön puhára pároljuk. Ha elfőtte a levét, veszünk ki egy tésztát, megkóstoljuk, s ha túl "rágós" öntünk rá vizet, s tovább főzzük.

A slambuc akkor jó, ha nincs alatta lé, kicsit újrapirult.

Ha van a hűtőben szoktam belekarikázni füstölt kolbászt.

Tejfölös uborkasalátával a legjobb.

Nincsenek megjegyzések: