2010. július 29., csütörtök

Gerslivel és hússal rakott zöldbab

Mikor kinyitok egy főzős újságot, kinyomtatok egy receptet mindig megfogadom ha a fene fenét eszik akkor is követem a leírtakat... eddig szerintem egyszer tudtam betartani (a Helénától kapott Brownie receptet). Mindig teszek hozzá, veszek el, szóval saját ízlésemre formázom. Ismét elhatároztam, hogy most végre elkészítek egy nemrégen olvasott finomnak hangzó étket.... nem sikerül, de majdnem :) a www.sajtkukac.hu oldalon böngésztem amikor ráakadtam erre a receptre. "Kicsit" módosítottam rajta.

Árpagyönggyel és húscsíkokkal rakott zöldbab

Hozzávalók

- 0,5 kg friss zöldbab
- 30 dkg comb
- 1,5 dl árpagyöngy
- tejföl
- fokhagyma
- só, bors

A zöldbabot megtisztítjuk, egy icipici kaporral és sóval puhára főzzük. Miközben fő a bab, a húst felcsíkozzuk, sózzuk, borsozzuk, kevés olajon pirosra sütjük. (öntöttem rá kb. 1,5 dl vizet, amit elpárologtattam róla). Az árpagyöngyöt, egy csepp olajon megfuttatjuk, felöntjük dupla mennyiségű vízzel, amikor elfőtte a vizet levesszük a tűzről és 15 percig fedő alatt tartjuk. A zöldbabot leszűrjük rádobjuk a felaprított fokhagymát, kicsit megsózzuk, kétfelé vesszük, majd ráhalmozzuk a húsos árpagyöngyöt, ezután befedjük a maradék babbal. Tejföllel leöntjük sütőben összesütjük.
 

Nincsenek megjegyzések: