2009. szeptember 29., kedd

Régről 2. Csirkemelles-krumpli

Régi recept...
"A Mai szép napos délelőtt elkezdtem szétszedni az előző nap megvásárolt egész csirkét. Csirkepörkölt készül majd belőle, de a csirkemellet nem szeretjük a pörköltben, ezért abból más étel készült.

Hozzávalók:
- 0,5-0,7 kg krumpli
- 1 egész csirkemell
- joghurt
- tej
- fokhagyma
- só, gyömbér, fűszerek (ez bármi lehet)

Krumplit meghámoztam, fél centis karikákra felszeltem, kevés sóval feltettem főni. Félkeményen(félpuhán) elzártam.
a csirkemellet vékony szeletekre vágtam, megfűszereztem, serpenyőben megsütöttem.
a joghurtot, kevés tejjel kikevertem, beleaprítottam a fokhagymát, hozzáadtam a sót, gyömbért. Fontos bele a gyömbér, igazi finom, egzotikus ízt ad az ételünknek. Nem érdemes sokat beletenni, mert intenzív az íze, és az illata is.

Hőálló edényt kiolajoztam, a krumplit lefektette , meglocosltam kevés öntettel, a következő rétegben jött a hús, majd megint a maradék krumpli. A mártást ráöntöttem. Addig sütöttem, amíg az összes folyadék el nem párolgott, és a teteje szép pirosra sült. Kevés sajtot reszeltem, és ráolvasztottam."

Nincsenek megjegyzések: