2009. szeptember 7., hétfő

Göngyölt sertésszelet

edves barátaink, megházasodtak, s mint illik elutaztak nászútra:) Gondoltam, ha hazajönnek biztosan nagyon éhesek lesznek, valami itthoni ízre. A következő recept így alakult ki.

Felhasználtam kb. 1 kilónyi seréshúst (combot), 20 deka gépsonkát, egy nagyon pici fej hagymát, 10 dekányi sajtot, sót és borsot, majorannát, olajat.

A combot leszeleteltem, kiklopfoltam, sóztam borsoztam. Kiklopfolás után kb. tenyérnyi húsok keletkeztek. ( jó vékonyra kell klopfolni, mert különben nehéz lesz feltekerni és megsütni is.)
A gépsonkát a húsra terítettem, úgy hogy egyik oldalról se lógjon ki. A sokára helyeztem, a hajszálvékonyra leszeletelt hagymakarikát, és a sajtot. ( a sajtokra szórtam egy csipetnyi majorannát). Feltekertem, és jól megtűztem fogpiszkálóval több helyen, hogy sütés közben ne nyíljon ki. ( fogpiszkáló helyett célszerűbb lenne a hústű, de nekem sajna nem volt otthon :) ).
A kis göngyölegek mindkét oldalát hirtelen pirosra sütöttem, felöntöttem vízzel és nekiálltam a párolásnak. Mikor megpuhult a hús, zsírjára sütöttem.




Készítettem mellé paradicsomos szószt, amit minden kicsit szárazabb hús mellé tudok ajánlani. Nagyon egyszerű az elkészítése!
Hozzávalók: 1 kis aranyfácán sűrített paradicsompüré, 1 leveskocka, negyed fej hagyma, víz, cukor. A hagymát olajon megpirítottam, rádobtam a pari pürét, jól összeforraltam( vigyázni kell mert nagyon forr, és "kiköpköd" az edényből). Leveskockát feloldottam 2-2,5 dl langyos vízben, ráöntöttem a paradicsomra, majd összeforraltam. Kicsit savanyú ez az öntet, én szoktam beletenni ízlés szerint egy kanálnyi cukrot.

Köretnek, rizst készítettem.

nagyon ízlett az ifjú házasoknak:)) Remélem:)

Nincsenek megjegyzések: