2009. szeptember 29., kedd

Régről 1. Csirkemell gyömbérrel, s három körettel.

Ezek a receptek, egy másik blogomról származnak, ami megszűnt, és az utolsó pillanatban sikerült őket kimentenem :). A szöveg kicsit furcsa lesz, mert ugyan úgy írom, mint ahogyan le volt mentve.:)

"Csirkemellből ugye sosem elég, gondoltam találok ki, valami új receptet. A krumplit imádjuk...mindenféle formában. Még a krumplit-krumplival is jöhet :).

Gyömbéres csirkéhez

-1 kg csirkemell
- 15 dkg sajt
- 1-2 tojás
- só, gyömbérpor, zúzott színes bors

Csirkemellet, szép vékonyra szeleteltem, ami vastagabbra sikerült, azt kicsit megklopfoltam, majd jöhetnek a fűszerek, színes bors, só, gyömbérpor. Kicsit félretettem állni, majd pirosra sütöttam mindkét oldalát. Tányérra szedtem, hagytam kihűlni.
Amíg hűl a husi, egy tálban összekevertem 15 dkg reszelt sajtot, tojást, sót; ebbe a sűrű masszába belemártottam, majd hőálló tálba helyeztem. Addig kell sütni, még a teteje szép piros nem lesz.

Első számú köret
Hozzávalók: 1 kg krumpli, só, olaj, fokhagyma
Az egyik nagyon kedves csoporttársamtól, Pistitől hallottam , hogy a brassóihoz, eredetileg főtt-sült krumplit tálalnak fel. Gondoltam kipróbálom. Meghámoztam a krumplit, egyenletes kockákra vágtam, félkeményre ( vagyis félpuhára) megfőztem, lecsöpögtettem, majd bő olajban kisütöttem, aprított fokhagymával megbolondítottam, picit megsóztam.

A második ...:)
Hozzávalók: 2 nagy krumpli, 5 dkg reszelt sajt, kevés vaj, só, bors
A két burgonyából készítettem, hajában sült krumplit, míg a csirkemell sült.(érdemes hústűvel megszurkálni, 3-4 helyen, mert így jobban puhul). Amikor megpuhult, meghámoztam kettévágtam, kis csónakokat készítettem belőlük, a kivájt belét összekevertem a sajttal, vajjal sóval, borssal, és visszatöltöttem a helyére. Sütőben pirosra sütöttem.

A harmadik....
Ezt nem írom le ugyanis ez csak egy sima törtkrumpli volt, a biztonság kedvéért csináltam, ha az előző kettő nem sikerült volna. :))))

Nincsenek megjegyzések: