2009. szeptember 18., péntek

Mézes-mázos csirkefalatok

Kedves munkatársamtól kaptam e remek receptet, amit ki is próbáltam. A lánya kísérletezik a főzés tudományával, amit kedves édesanyja örömmel újságol :).
Mivel imádom a kínai kaját (sajnos), gyorsan neki is láttam, és megdöbbenésemre, körülbelül, 40 perc alatt készen lettem. Ami nálam ritkaság, mert ha belemerül a főzésba, minimum két órát töltök el a konyhában. :))
egy picit módosított(unk) a kellékeken, de az ízhatás isteni volt.

Hozzávalók:
 
    Pácléhez
- 50-60 dkg csirkemell
- 1,25 dl bor
- só, bors, cukor
- 2 evőkanál olaj
- öt-fűszer keverék
       Bundázáshoz
    - 5 ek. liszt
    - 2 ek. keményítő
    - 2 ek. olaj
    - 1 tojás
    - 2 dl víz
    - 1 kk. sütőpor
    - só, cukor
         Mázhoz
      - 2 ek. méz
      - 2 ek. ketchup
      - 4 ek. cukor
      - 1 ek. borecet
      - só
      - hagyma, répa
      - szezámmag
        Elkészítés
        A csirkemellet, 2,5x2,5 cm-es kockákra vágjuk (tehát nem túl nagyra). A páclébe beáztatjuk, érdemes egy éjszakát érlelni, had vegye át az ízeket a hús, de nekem nem volt időm várni, így kb. egy óra pácolódás után kezdtem hozzá a sütéséhez. 5-fűszerkeverékem még nincs.. így azt kihagytam, szerintem így is élvezhető volt.

        A bundázáshoz összekeverjük a hozzávalókat, majd a csirkekockákat beleforgatjuk. ( a husikat érdemes kicsit lecsöpögtetni, enyhén liszttel beszórni, mert így jobban tapad a bunda a húshoz.)
        Bundázás után forró olajban szép mogyoróbarnára sütjük. konyhai papírtörlőn lecsöpögtetjük.

        A mázhoz a hozzávalókat, egy edényben összeforraljuk, érdemes megkóstolni, majd saját ízlése szerint tovább fűszerezni. Azt tudom, hogy én nem tettem bele az összes cukrot, és egy picivel több borecetet ízesítettem. :). A zöldségeket, már az elején bele lehet tenni, a hagymát kisebb cikkekre vágjuk, a répát hosszúkásra érdemes; igaz ezek elhagyhatóak. ( Tegnap mire odakerült a sor, répát elfelejtettem beletenni:) ).

        Az elkészült "öntetbe" beleforgatjuk a kisült csirkegolyókat, majd megszórjuk szezámmaggal és  rizzsel, vagy kínai sült tésztával tálaljuk.

        Nagyon fiom, laktató, gyorsan elkészíthető vacsora :)

        Nincsenek megjegyzések: