2009. szeptember 22., kedd

Mediterrán zöldségek

Pénteken eldöntöttem, hogy csinálok tortát Évának... gyönyörű sztoriba torkollott.:) A tortasütés, krémkavarás mellett, persze úgy gondoltam, hogy van  még rendes kaját is csinálni... persze, kevés lett volna, ha négy kezem van. :).  Aminap vettem egy padlizsánt, ami ott fonnyadozott, a paradicsom, a paprika mellett a hűtőben. Gondoltam mostanában olyan sok ilyen zöldséges kaját olvastam kreálok én is valamit.( a torta elkészült végül :) ).

Minden maradékot, fonnyadót, félig romlandót felhasználtam, és így nem kellett, hogy pocsékba menjen a drága finomság.:)

Hozzávalók:
- 1 padlizsán
- 1-2 paradicsom
- 1 paradicsompaprika
- 1 fél tv paprika
- fokhagyma, lila-hagyma( a lila-hagymám Erdélyből való:))))) Egyik ismerőstől kaptuk:))))
- 4 szem közepes krumpli
- tejföl
- bacon
- egy kanálnyi vaj
- rozmaring, oregánó, ételízesítő, só, bors

A krumplit meghámoztam, közepesen puhára főztem, majd összetörtem, a vajjal, kb. két kanálnyi tejföllel, fokhagymával, sóval ízesítettem. A krumpli fövése közben összeaprítottam a zöldségeket, és serpenyőben félpuhára pirítottam a fűszerekkel együtt. A zöldségeket, és a tejfölös-krumplit összekavartam, tűzálló edénybe helyeztem, nyolcadolt hagymával megszórtam, és vékonyra szeletelt baconnel befedtem. Sütéssel akkor állunk jól, ha a szalonnák szép pirosra pirultak, és nem túl sok lé van az edényünkben.

Közepesen hűlten tálaljuk. Szerintem nagyon finom lett, már csak egy kis görög saláta kellett volna hozzá és minden tökéletes lett volna. :)

Nincsenek megjegyzések: