2009. szeptember 18., péntek

Kínai sült-tészta

Mint említettem, sajnos nagyon szeretem a kínai ételeket; azért sajnos, mert nincs aki megtanítsa nekem elkészíteni.. Mondjuk az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy szerintem soha nem tudnék olyan ízt kivarázsolni a hozzávalókból, mint aki ebben nőtt fel, aki ebben az ízvilágban él. Ez az állításom fordítva is igaz, mert szerintem egy igazi gulyást, vagy egy fincsi (igazán egészséges :) ) disznótorost csak mi tudunk készíteni.
Mégis most a kínai sült tésztának egyik válatozatát szeretném közzétenni, ízre majdnem olyan mint a gyorsétkezdékben. (legalábbis a családom szerint)

Hozzávalók
- 25 dkg spagetti( vagy még annál is vékonyabb tészta, de semmiképpen nem cérnametélt)
- 5-6 ek. sötét szójaszósz
- só
- fokhagyma
- cukor
- zöldségek( én csak hagymát, gombát, és sárgarépát szoktam beletenni)
- kb.: 1-1,5 dl víz

Tésztát kifőzöm, majd lecsöpögtetem. Amíg fő a tészta, wok-ban, vagy valamilyen serpenyőben megkaramellizálom a cukrot, majd felöntöm vízzel, addig kavargatom, míg a karamellizált cukor felolvad. Ehhez a fekete léhez öntöm, a csíkokra vágott répát, hagymát, gombát, lereszelt fokhagymát, majd addig párolom, amíg víz van rajta. Ez a folyamat, maximum 2-3 perc lesz, a zöldségek, még pont roppanósak, igazán finomak maradnak. A párolt zöldségekre helyezem a főtt tésztát, kicsi olajat hozzáöntök, és elkezdem pirítani. Mikor a tészta minden oldalát kicsit megpirítottam, ( nem azt jelenti hogy pirosra, csak éppen átforgattam), akkor öntözöm meg a sötét szójaszósszal. Annyi szószt teszek rá, hogy szép barna legyen a tészta, és az íze is megfelelő legyen. Szükség szerint a végén lehet sózni. (nekem általában szükséges.. :) ).

Főételként  szoktam fogyasztani, de köretnek is tökéletes.

Nincsenek megjegyzések: