2011. március 30., szerda

Medvehagymaaaaa

Ez a mai nap áttörés Szolnok életében :) Na jó, lehet, hogy kicsit túlzok, de ez a mai nap nagyon sok meglepetést tartogatott. A Szapáry úti zöldséges kisboltban, ahol olyan érdekességek vannak, mint a bulgur, csicseriborsó, vörös lencse, eredeti füge... mire leltem figyelmes????? Na mire?? MEDVEHAGYMÁRA... micsoda meglepetés! Rögtön vettem egy szép nagy csomagot.

Nagy mosollyal az arcomon léptem ki az üzlet ajtaján... azóta azon járatom a gondolataim, hogy holnap veszek még két csomaggal, s készítek belőle valami "télállót".

A medvehagyma mellett gyönyörű, eper, alma, szilva, piros retek, gomba, saláta és hasonló finomságok néznek rám a polcról... nem tudtam ellenállni a reteknek és a csiperkének sem.
 A gombából gombaleves készült -recept később- a medvehagymából egy nagyon egyszerű és finom pogácsa.

Nemcsak azért örültem, hogy kaptam hagymát, hanem, mert a névnapomra kapott kelesztőtálamat is szerettem volna már kipróbálni, és ennél jobb alkalmat nem is találhattam volna. (Köszi Anya!)


Medvehagymás pogácsa

Hozzávalók (32db-hoz)

- 50 dkg liszt
- 25 dkg margarin
- kb. 2 dl tejföl (a nagy tejföl fele)
- 5 dkg élesztő
- nagy csokor medvehagyma
- 1 tojás + 1 a kenéshez
- 1 tk. cukor
- 1 ek. só (egy picit többet tettem)

Az előkészületek
A tejfölt keverjük el a cukorral, mikróban kicsit melegítsük meg, (ügyelve arra, hogy nehogy felforraljuk) majd
aprítsuk bele az élesztőt, jó alaposan elkeverjük, majd hagyjuk "futni". Az élesztő amíg elvégzi feladatát, a lisztet szitáljuk le, keverjük el benne a sót, majd a margarinnal morzsoljuk "porhanyósra". Adjuk, hozzá, az apróra vágott, medvehagymát, egy tojást, és a felfutott élesztőt. Egyenletesen dolgozzuk el, majd hagyjuk pihenni kb. 30-35 percre. (kelesztőtálban). 

 
Próbáljuk meg úgy összeállítani, hogy ne kelljen nyújtás közben sem lisztet hozzáadni. Nyújtsuk el 0,5 cm vastagra, késsel rácsozzuk be, s a pogácsaszaggatóval szaggassuk ki, tegyük sütőpapírral kibélelt tepsibe, kenjük meg tojással, majd ezek után 180 fokra előmelegített sütőben 25-30 percig süssük pirosra.



Reggelire, vacsira, sörkorcsolyának is kiválóan megfelelő.




Nincsenek megjegyzések: