2011. március 3., csütörtök

Hagymás gomolyával és lókolbásszal töltött karaj

Egy szolgálati közleménnyel szeretném kezdeni, a bejegyzést. "A következő posztban a nyugalom megzavarására alkalmas képsorok és leírások következnek!" :) 

Úgy éreztem, hogy erre a mondatra szükség van, ugyanis nem mindennapi alapanyagokból dolgoztam, aminap...:). 

Mindenkinek, azt mondom, hogy én nem vagyok finnyás, illetve nem válogatom....

Szerintem a magyarság nagy része például még nem is evett szarvas szalámit, vagy a réten szedett házilag megpucolt éti csigát, s például lókolbász és gomolyát sem.

Igen tudom, ezek elég meghökkentő példák,de szerettem volna a sűrűjéből a poszthoz illő példákat hozni.
A felsoroltak közül, én már mindegyiket fogyasztottam...van amit egészen apró koromban, de már volt alkalmam megismerkedni velük.

Mindegyiknek története van, de nem lenne elég 3 oldal sem, hogy részletesen leírjam a történetüket, szóval, maradjunk, a mánál, s máris írom a receptet,s hozom a képeket is.

Hagymás gomolyával és lókolbásszal töltött karaj

Hozzávalók 2 személyre:
- 5 szelet karaj
- 10 dkg gomolya
- 10 cm lókolbász
-1 közepes fej hagyma
- só, bors
- 2 dl víz
- pici olaj
- 5-7 hústű

A hagymát megpucoljuk, kockákra vágjuk, majd egy kis tálban a gomolyával jól elkeverjük. A kolbászt vékony karikákra vágjuk, ezután végül jó vékonyra kiklopfoljuk a húst. A húsra kb egy evőkanálnyi hagymás-gomolyát teszünk, 2-3 ( a hússzelet nagyságától függően ) karika kolbászt rakunk a húsra, majd egy hústű segítségével, a nyitott részt összetűzzük. A hústekercseket enyhén sózzuk és borsozzuk.

Forró olajban mindkét oldalát pirosra sütjük, majd kb. 2 dl vizet adunk hozzá, s nagy lángon elpároljuk róla. Végül készre, pirosra sütjük. Párolt zöldséget készítünk mellé köretnek. Még melegen, fogyasztás előtt a hústűket eltávolítjuk. A vékonyra kiklopfolt húsnak nem kell sok idő, hogy átsüljön. A sülés közben a hagyma kellő képen átpárolódik, a kolbász füstölt íze "belekúszik" az ételünkbe.

3 megjegyzés:

Anikó írta...

Na végre, hogy elárultad a receptet. Nyami-nyami!

Fini írta...

:)

Anikó írta...

Kaptál Tőlem egy díjat, nézz be hozzám!