2011. január 17., hétfő

Palacsinta

Karácsonyra kaptam egy nagyon szép Tefal palacsintasütő serpenyőt, amit éppen ideje volt kipróbálni (állítólag) :). Gondolom mindenki rájött, hogy nem "önszántamból" fogtam hozzá... :).

Az a véleményem, hogy egy jó háziasszonynak igen is tudnia kell palacsintát sütnie, és az ember csak úgy tanulja meg ennek a fortélynak is a csínyját-bínyját, ha gyakorolja. Be kell vallanom, hogy ahhoz képest ez nagyon jól sikerült palacsinta lett, mint ami szokott... Az is érdekes, hogy a sós palacsinta tésztájával, és sütésével semmi bajom.

A recept is különleges, legalábbis akinek eddig mondtam, nem nagyon értette, hogy mi ez a tészta. Anyától tanultam, aki pedig Mamámtól.

Palacsinta tészta

Hozzávalók

- 50 dkg liszt
- 1/4 dkg élesztő
- 1 tojás
- 1 csipet só
- 2 teáskanál cukor
- 1-2 dl olaj
- 6-8 dl tej

A tejet meglangyosítjuk, egy teáskanál cukorral, majd belemorzsoljuk az élesztőt.(arra nagyon figyeljünk, hogy tej ne legyen túl meleg, mert akkor megég az élesztő, s nem fut fel. Természetesen a hideg tejben sem fog felfutni, szóval a megfelelő hőmérséklet nagyon fontos). Még az élesztő "fut", a lisztet, a cukrot és a sót összekavarjuk egy nagy tálban, a közepébe mélyedést készítünk, amibe beleütjük a tojást, és az olaj felét is hozzáadjuk. Az élesztős tejet hozzáadjuk, majd a maradék tejet is meglangyosítjuk. Robotgéppel kezdjük keverni, úgy, hogy folyamatosan öntjük hozzá, a langyos tejet, addig, amíg el nem éri a kívánt sűrűséget. Se a sűrű, se a híg tészta nem jó.
Picit hagyjuk állni, majd felforrósított serpenyőben süssük ki. (az első sütése előtt pici olajat öntünk a serpenyőbe).
Ebből az adagból kb 30-35 palacsinta sül ki.

Mindenki a kedvenc ízével töltse meg, a palacsintáját, akkor biztos nincs belőle harag.

A túrós rumos-mazsolás  töltelék volt a legfinomabb: A mazsolát beáztattam 2 cl rumba (eredeti), majd amikor jól megszívta magát, akkor leszűrve adtam hozzá a vaníliás cukros túróhoz.

Természetesen a tradicionális palacsintákat is elkészítettem: lekváros, kakaós. Az én kedvencem, a sárgabarack lekváros palacsinta. (Mondjuk ennél már csak egy jobb van: a nutellás-lekváros palacsinta, csak mivel nem volt a hűtőben Nutella, megelégedtem, a sima lekvárossal is)

Megpróbálkoztam vele, és nem is sikerült rosszul. Ajánlom mindenkinek a Tefal termékeket.

Nincsenek megjegyzések: