2011. január 17., hétfő

Mikor a csirkemellből is sok

A fagyasztóbab, már elég rég óta rakosgatok egy igen nagy adag csirkemellet, valami úton-módon vagy két kilónyi egyben lett lefagyasztva. (Egy nagyobb összejövetelre volt tartogatva, amire már nem várhattam tovább). S mivel nem szerettem volna, hogy elromoljon, erőt vettem magamon és kivettem, kiolvasztottam és megfőztem.

Két embernek a két kiló rengeteg... nem akartam azt a hibát elkövetni, hogy csak egy fajta ételt készítek belőle, ezért lett három fajta. Valahogy nem voltam ihletemnél, nem jutott eszembe semmi jó, így hát csak egy új recept született.

Készítettem belőle, tárkonyos csirkeragu levest. (kifelejtettem belőle a krumplit :) ). Paradicsomszószos gombás csirkét és "sárga" csirkét.

Szezám tárulj

Hozzávalók

- 60-70 dkg csirkemell
- 2 db közepes cukkini
- 1 marák szezámmag
- 1 fej hagyma
- 3 gerezd fokhagyma
- kurkuma
- gyömbér
- só, bors
- kevés grill fűszer
- 5-6 evőkanál ketchup
- 2 evőkanál olaj

A csirkemellet, vékony csíkokra vágjuk, a fűszerekkel beszórjuk, állni hagyjuk. A wokban kevés olajat melegítünk, amiben megpirítjuk a szezámmagot. A húst a pirított szezámmaghoz adjuk, forgatás közben hozzáadjuk a ketchupot, készre sütjük. A cukkinit, felkairkázzuk, 0,5 cm-re, majd akkor adjuk hozzá, amikor a csirkemell majdnem készen van, félig roppanósra pároljuk a hússal. A fokhagymát lereszeljük pici vízet adunk hozzá, majd a húsra öntjük picit forraljuk vele, majd zárjuk el. (fokhagyma nélkül is finom). Köretnek készíthetünk natúr rizst, rizibizit, tört krumplit. Ez esetben natúr rizs készült mellé.
(a gyömbérrel vigyázzunk, mert ha túl sokat teszünk egy ételbe, akkor keserű, és csípős lesz, a vele fűszerezett finomság).

A tákonyos csirkeraguhoz kb 30 dkg húst használtam fel. A szokásos módon készítettem. Bár, az éhség, és a kapkodás miatt, kifelejtettem belőle a krumplit.

A másik főételhez a csirkemellet felcsíkoztam, hagymán megpirítottam, adtam hozzá egy adag konzerv gombát a leve nálkül, pirosra sütöttem, és ketchupos, sűritett paradicsomos vízzel nyakonötöttem. Ízesítettem, egy kis cukorral, sóval, borssal, szárított oregánóval, bazsalikommal, és egy gerezd fokhagymával. Ezt nem részletezném jobban, mert szerintem ezzel az étellel úgymond "Nem én találtam fel a mélyedést a kanálban".

Megosztanám a ketchup ellen folytatott hadjáratomat... hátha megért valaki. A ketchup, egy jó találmány, de aki az én elkészített étkembe akar rakni az nem szívesen látott vendég a konyhámban. Ennek egy egyszerű oka van... mégpedig az, hogy amelyik ételt "megalkotom" és nem csak porból összedobom, az megérdemli, hogy a saját "ízében" fogyasszák el. Egy pizzára, vagy sültkrumpli mellé egyértelmű, hogy kerül egy adag a " piros mártásból".

Lehet, hogy rigolyás vagyok... csak komolyodom na :)




Nincsenek megjegyzések: