2011. április 5., kedd

1/3; 1/3; 1/3

Az érdekes cím, egy nem win-win sztorit takar...:) Szóval egy sikeres, egy kevésbé sikeres és egy igen rossz étel készült a mai napon... :)

Kezdem a sikeres leírásával: A hétvégén Anyának kuktáskodtam (paníroztam a húst, illetve elkészítettem a törtkrumpli). A receptet a Hugom elmondása alapján Anya találta ki. Nagyon, finom lett a végeredmény, s ma úgy gondoltam, hogy újra elkészítem.

A buszon hazafelé, fejben összeraktam a mai menüt... meg kell valljam, hogy a sok-sok elképzelésből igazán csak egy sikerült úgy, ahogy szerettem volna.

Baconos-göngyölt hús

Hozzávalók 3 személyre

- 1 kg karaj
- 10 dkg bacon
- 1,5 fej hagyma
- 5 dkg sajt
- só, bors

+ A panír elkészítéséhez szükséges anyagok
(tojás, liszt, zsemlemorzsa, szezámmag)
+ olaj a sütéshez.

A karajt egyforma szeletekre vágjuk, vékonyra kiklopfoljuk, majd besózzuk és állni hagyjuk. A hagymát, megpucoljuk, karikára vágjuk, kevés olajon megpirítjuk, 1 dl vízzel felöntjük, elpároljuk róla, majd kihűtjük. A hússzeletre helyezzük a bacon szeletet a hagymát egy 2cm-es vékony szelet sajtot; majd amikor mindent beletettünk feltekerjük, hústűvel vagy egyszerűen fogpiszkálóval rögzítjük a két végét. Bepanírozzuk, majd, aranybarnára sütjük.

Annyi újítást vittem bele, hogy a hűtőben találtam egy félig fonnyadt paprikát, s azt is a hagyma mellé aprítottam.

Nagyon finom tört- és sültkrumplival is. Savanyúság és saláta is illik mellé. Ez esetben Szarvasi mozzarella olívabogyóval került az asztalra.

A maradék tojásból és zsemlemorzsából készíthetünk sajtos golyót, úgy, hogy annyi reszelt-sajtot adunk maradékunkhoz, hogy kemény, de mégis gyúrható golyót tudjunk nedves kézzel formázni. (olajban kisütjük).

Újra megpórbálkoztam a sóskafőzelékkel, ugyanis a hétvégén Z. anyukájától hallottam egy sokadik fajta elkészítési módot. Természetesen nem lett olyan, mint amilyet szerettem volna.... miért nem lepődök meg?

Sőt, ha már itt tartunk készítettem, egy zöldségkrémlevest-kakukkfűvel, de egy rossz mozdulattal, édes növényi tejszínnel öntöttem fel a levesem, szóval ő "máshol" landolt. :). Legközelebb jobban figyelek>oO<

Nincsenek megjegyzések: