2011. április 14., csütörtök

Medvehagymás tócsni

Kedves munkatársam, nagyon szemfüles volt, s az egyik oldalon rábukkant egy olyan hirdetésre, amiben medvehagymát kínált az egyik csajszi. Eldöntöttük, hogy felezzük a postaköltséget, s rendelünk egy kisebb mennyiséget. A csomag a mai napon meg is érkezett. Négy csomag leveleset és 8 tő medvehagymát rendeltem, abban a reményben, hogy talán megfogja, s egyszercsak annyi lesz nekem is, mint a tenger. :)

Mindent feldolgoztam ma, mert minél tovább áll, ugye annál jobban fonnyad. Készült, medvehagymás tócsni (tócsi, lapcsánka, lepcsánka... stb), medvehagymás-parmezános pesztó, darabolt-fagyasztott macihagyma.

A hétvégén Veszprémben volt az Utazás Kiállítás, ahol, kedves ismerősökkel is találkoztam, s ott javasolta, Mariann, hogy a tócsnit próbáljam ki. Megtettem, s nem bántam meg.

Itt megjegyezném, hogy ismét rá kellett, hogy jöjjek, hogy Veszprém az egy kis csoda, teljesen beleszerettem.:). Ha valaki arra jár, a Mackó cukrászdába térjen be, illetve ha egy kellemes helyen szeretne sörözni, keresse meg a Vár tövében az Elefánt nevezetű kiülős helyet, s igyon egy Staropramen-t, s ha megéhezik, keresse fel a Dédapám vendéglője nevezetű kis éttermet.

Medvehagymás-tócsni:

Hozzávalók 4 személyre:

- 1 kg krumpli
- 1 fej hagyma
- 2 db tojás
- 10-15 levél medvehagyma
- 2 gerezd fokhagyma
- só, bors, ételízesítő
- liszt

- olaj a sütéshez

A krumplit meghámozzuk, a vöröshagymát és a fokhagymát is megpucoljuk s a nagylyukú reszelőn lereszeljük, jól megsózzuk, megborsozzuk, beleütjük a két friss tojást, majd hozzáadjuk a csíkokra, kockákra felvágott medvehagymát. Annyi lisztet adunk hozzá, hogy ne legyen folyós, olyan legyen, mint a gofritészta. Forró olajba kanállal kis halmokat rakunk, elegyengejtük, kb. fél centi vastagra, majd ezek után mindkét oldalát pirosra sütjük. Fokagymás vagy natúr tejföllel tálaljuk.

Medvehagymás-parmezános "pesztó"

Hozzávalók:

- 50-60 levél medvehagyma
- 1 ek. só
- 1 dl olaj
- 2 ek. parmezán

A medvehagyma leveleket megmossuk, felaprítjuk, hozzáadjuk a sót és az olajat, majd botmixerrel pürét készítünk belőle. A parmezánt a pürével jól elkeverjük, egy kis üvegbe helyezzük, s kb fél centi olajat öntünk a tetejére. Pár hétig eláll. (Ideális: tésztákhoz, levesekhez, salátákhoz)

A maradékot felaprítottak, külön bezacskóztam, s a fagyasztóba tettem, téli időszakra. :)


Nincsenek megjegyzések: