2011. május 3., kedd

Hal, aki időközben átalakult

Már itt is vagyok. (köszönöm, hogy többen kerestetek).  Jelentkezem, csak mostanság, mióta bejelentkezett a tavasz, azóta nem nagyon van kedvem főzőcskézni, illetve amit főztem az elmúlt időszakban azok már fent vannak itt a blogon. Ma nézegettem a kedvenc oldalaimat, s  láttam egy pár olyan receptet, amit szívesen elkészítenék. A baj pedig az, hogy minél több receptet nézegetek annál többet teszek, vagy veszek el egy-egy receptből; így teljesen megváltozik.

Tegnap cigánypecsenyét sütöttem, de sajnos nem fényképezte, le. (Egy későbbi időpontban ,megfőzöm újra, s megosztom azt is veletek. Ma viszont készítettem egy olyan vacsorát, amire már régen vágytam, bár egy kis saláta hiányzott a koronához. :)

A bevásárlásom majdnem kudarcba fullad, ugyanis citromos-morzsás halat szerettem volna készíteni, de sajnos nem találtam a pénztárcámnak, és az ízlésemnek megfelelő filézett kopoltyúst. Tehát a "B" terv lépett életbe:

Morzsás-csirkemell, vajas burgonyával

Hozzávalók (3 személyre):

- 35 dkg csirkemell
- 1 nagy pohár tejföl
- 10 dkg trappista sajt
- 2-3 dkg vaj
- 2 dkg füstölt sajt
- 5 dkg zsemlemorzsa
- 2 gerezd fokhagyma
- 5 dkg liszt
- só, bors

A csirkemellet vékony csíkokra vágjuk, a lisztet sóval és borssal összekeverjük, majd a húst alaposan beleforgatjuk. Kevés olajban halvány-barnára sütjük. A kisült húsokat egy vastagon kivajazott tűzálló edénybe helyezzük.  A tejfölt, a lereszelt fokhagymával és a sóval krémesre keverjük, a húsra öntjük. A kétféle sajtot sajtreszelőn lereszeljük, a zsemlemorzsával összekeverjük, majd a tejfölös csirkemell tetejére halmozzuk. A sajtot és a tejfölös húst, úgy keverjük el, hogy a tetejét teljesen ellepje a sajt. A sajt tetejére kis vaj kockákat vágunk. 200 fokra előmelegített sütő legalsó fokán 10-15 percig sütjük, majd fentebb emeljük a rácsot, s a sajtot is rápirítjuk.

Ha jól dolgoztunk a sütőből kivéve, az alábbi csodás kép tárul elénk.

Körethez:

- 1 kg burgonya
- 10 dkg vaj
- 2 gerezd fokhagyma
- só, fehérbors

A krumplit nem túl kis kockákra vágjuk és félkeményre főzzük. Tefal vastagfalú edényben felolvasztjuk a vajat, rádobjuk a lecsepegtetett krumplit, sózzuk borsozzuk, majd mielőtt teljesen kész a lereszelt fokhagymát rádobjuk, gyors kevergetés mellett kicsit átpirítjuk.

Nincsenek megjegyzések: