2010. december 31., péntek

Karácsony 2010

Épp a minap gondolkodtam, hogy mennyire el vagyok maradva a bejegyzésekkel, de ugye vannak dolgok, amiről az ember nem tehet :). Hamarosan egy csokorba gyűjtöm őket, és egy poszt alá felpakolom; találtam, olyan "fotókat", amelyekre nem is emlékszem, hogy én készítettem.-kicsit rövid az agyam... azt hiszem-. 

Most pedig a karácsonyi forgatag, menüvel kiegészítve. Sajnos a képek nem a legjobb minőségűek, de szerintem elég "értékesek".

Mint minden más, ugye a karácsony sem lehet szokványos "Csejéknél". 

Az egész eseménysorozat csütörtökön este kezdődött, amikor is rábeszéltük egymást, hogy tegyük fel a töltöttkáposztát még este főni... úgy is tettünk, s nekiláttunk este 9-10 körül, káposztát gyártani. :) Amíg rotyogott, addig elvégeztünk egyéb dolgokat.... az új díszgömbökbe drótot fűztem, a Hugom asztali díszt készített, Anya az adventi koszorúkat találta meg. (épp időben), majd eközben kerestük a halászlének eltett egy adag vegyes halat.... amit nem találtunk. A káposzta majdnem fél 2-re főtt meg.

A családra, egész érdekesen hat a "karácsony szelleme" :)

A pénteki napon elmentünk "hal nézőbe" Szolnokra... természetesen már nem volt hal, szóval végleg lemondtunk a halászléről. :). Irány haza, elkészíteni az ünnepi menüt.

Anya feltette a levest főni, amíg mi a fenyőfapatalpat kerestük, az előszobát pakoltuk...

A fenyőfatalp természetesen nem lett meg... ugyan miért is lenne... :D Hisz' karácsony van. :)


Pakolás közben kiderült, hogy a leves "megromlott" valami baja volt a húsnak, s mivel nem akartunk az ügyeleten kikötni, gyorsan kiöntöttük, s előrángattunk a fagyasztóból egy újabb adag húst.

A pakolás végeztével, Hugi elkezdte díszíteni a fát, Anya főzte a leveshez a tésztát, s hozzáfogtam az ünnepi főételhez, amit Helénától tanultam! (köszönet érte)

Tepsis csirkemell füstölt-sajttal és mandulával

Hozzávalók:

- 1-1,5 kg csirkemell
- 3 dl 20%-os tejszín
- 1 csomag szeletelt mandula (20 dkg)
- 20 dkg füstölt karaván sajt
- 10 dkg sima trappista sajt
- liszt
- só, bors

A csirkemellet vékonyra szeleteljük, ha kell kicsit kiklopfoljuk, sózzuk, borsozzunk, majd lisztbe forgatjuk. Amikor az előző művelettel megvagyunk, nagyon kevés olajon, mindkét oldalát megpirítjuk, majd tepsibe fektetjük. A tejszínt, kikeverjük pici vízzel, sóval, borssal, és a lefektetett hússzeletekre öntjük. Betoljuk a sütőbe, s kb 20-25 percet így sütjük. Sülés közben a sajtokat, nagy lyukú reszelőn lereszeljük, a mandulával összekeverjük. A sajtos-mandulás egyveleget a sülő félben lévő csirkemellünkre öntjük, visszatoljuk a sütőbe, és aranybarnára sütjük.

Köret szerintem sokféleképpen variálható, nálunk párolt lilakáposzta, párolt gomba és hasábburgonya volt.

Egyszerűségében rejlik finomsága.

A főétel elkészítése után, elrohantam a páromékhoz karácsonyozni, onnan indultunk a Hugimmal a templomba. Kengyel nagyon speciális, minden szempontból... nálunk az éjféli mise 18:00-kor kezdődik... kicsit vicces, de amióta az eszemet tudom minden karácsonyi misén ott voltam, szóval az idei sem maradhatott ki.

Mise után elszaladtunk Mamámhoz. Este 8 körül sikerült, a szép karácsonyi asztal mellé ülni:) Vacsora után következett az ajándékátadás, és a nap "kiszusszanása".

Gondolom, minden karácsonyra fog jutni valami vicces, emlékezetes történet.:)



Az idei karácsonyfánk, úgymond "divat színekben" pompázik :) Nekem nagyon tetszik, igaz a családban vannak, akiknek nem nyerte el a tetszését! Nembaj, majd jövőre Hugi választ színt:)

1 megjegyzés:

Anikó írta...

El vagy maradva....hahahahah