2010. december 6., hétfő

Adventi mézeskalács

Advent első vasárnapjára sajnos nem készül el sosem a koszorúm, természetesen a krónikus időhiány miatt... :) Idén sem volt ez máshogy. A múlt hét közepén kezdtem el a "koszorú" készítéséhez. 

A koszorú ötletét a gasztroblogger "kollégáktól" néztem, szerintem idén a mézeskalács ház kimarad, mert tavaly nagyon sokat gyártottam.

Mézeskalács 
Hozzávalók:

- 45 dkg liszt
- 5 dkg cukor
- 5dkg margarin
- 1 dl olvasztott méz
- 1,5 tej
- 0,5 ek. szódabikarbóna
- fűszerek: fahéj, szegfűszeg, ánizs 

A mézet, cukrot, margarint egy tálban felolvasszuk, kicsit hagyjuk hűlni. A lisztet,  a szódabikarbónát és a fűszereket összekeverjük, majd hozzáöntjük, a tejes-mézes keveréket. Összegyúrjuk, lisztezett deszkán kinyújtjuk, s formákat szaggatunk belőle. Előnye, hogy nem kell pihentetni. Előmelegített sütőben sütjük. Díszíthetjük magvakkal, kis cukorgolyókkal is.
A receptet itt olvastam, de természetesen átformáztam, a saját ízlésem szerint.

A díszítés folyamata
A szíveket papírból vágtam ki, mivel nem volt ekkora szívecske formám. Tojással nem kentem meg, mert szerettem volna egy natúr állagot kapni. Mielőtt betoltam volna a sütőbe a kis mécsest belenyomtam a tésztába, majd kivettem belőle,  így amikor kisült, látszott, hogy hol kell kimélyíteni a gyertya helyét. Porcukros-tojásfehérjés "habbal" díszítettem.

Nincsenek megjegyzések: