2009. július 16., csütörtök

Majdnem rakott kel

Az egész főzés ismét úgy kezdődött, hogy nem tudtam, mit alkossak...gondoltam csinálok felesborsó főzeléket, meg még valamit, ja persze Zolinak tejberizst. Amikor hazaértem, megláttam az autóból zöldséget árusító srácokat. Vettem paradicsomot, paprikát, és egy fej kelkáposztát.

A paradicsomból, paprikából, megfőztem az idei nyár első lecsóját, ami annyira jól sikerült, hogy egy nagyon pici tállal maradt. Gondoltam csinálok holnapra kaját, mert nem akarok megint a konyhában estézni.

Kelkáposztát csíkokra felszeleteltem, elkezdtem dinsztelni olajon, amikor már majdnem odaégett, (:) öntöttem rá egy pohárnyi vizet. Vágtam bele egy közepes fej hagymát, egy kis fokhagymát, megsóztam, borsoztam, tettem bele kb egy teáskanál majoránnát is. Ezt az illatos egyveleget szépen megfőztem, majd elkezdtem róla elpárologtatni a vizet. ( majdnem sütésig)

Mindeközben, a rizst egy kanál olajon megpirítottam, felöntöttem vízzel, fűszereztem, majd puhára főztem.

A rizst és a kelkáposztát összekevertem alaposan, öntöttem rá egy nagy dobozos tejfölt, majd belekevertem a megsütött császár szalonát. ( a császárt, apró kockákra vágtam, és mikórban sütöttem meg.)

Ezt a az egyveleget beleöntöttem egy tepsibe majd, betoltam a sütőbe, mikor már szépen megsült, 10-15 deka sajttal megszórtam, ráolvasztottam és már kész is volt.

Maximum 40 perc a főzés előkészítés, a 200 fokon sütöttem kb 30 percig.

Jó étvágyat.:)

Nincsenek megjegyzések: