2011. október 12., szerda

Rizskoch (lánykori nevén rizskók :) )

A következő recepttel már egy pár évvel ezelőtt meggyűlt a bajom, ezért, nem is nagyon próbálkoztam... Igaz ez egy picit ellentmond az előző bejegyzésemnek, de ez nem ugyan az...mivel nem vagyok édesszájú, sőt kifejezetten utálok édes termékeket sütni főzni... mint ahogy a receptek arányából is látszik. Szóval a héten mégis csak elkészítettem, a párom anyukája telefonos segítségével. Hozzávalókat megvettem, jöhetett az elkészítés. Még én is azt mondom, hogy nagyon finom lett... nem kellett volna ennyit várnom, az elkészítéssel, ezen túl tuti többször fogok rizskoch-ot sütni. 
(Szerintem nem vagyok egyedül, aki ezelőtt sosem látta helyesen leírva... :).
A kép a nagy sikerre való tekintettel elmaradt... :) Majd legközelebb töltök fel képet róla.:)

Rizskoch
Hozzávalók:(3 személyre)

- 25 dkg rizs
- 1 liter tej
- 1 dl víz
- 7 dkg vaj
- 2 cs. vaníliás cukor
- 4 tojás
- 6-7 púpos ek. cukor
- 1 kk. sütőpor
- 1 csipet só

A rizsből, a tejből és a cukorból tejberizst főzünk. Amikor elkészült, a vajat hozzáadjuk, majd kihűtjük. Amíg hűl, addig a tojást kettéválasztjuk, a sárgáját és a fehérjét külön-külön felverjük, a sárgájához hozzáadjuk, a sütőport. Amikor a rizs kihűlt, hozzákeverjük először a sárgáját, majd ezután óvatos mozdulatokkal a fehérjét. Vastagon kivajazott tepsibe öntjük, előmelegített 200 fokos sütőben kb 30-35 percet sütjük. (Tűpróbát alkalmazunk, nehogy nyers maradjon a közepe).
A tésztába lehet tenni, rumba áztatott mazsolát, gyümölcskockát, citrom héját...
Málna szörppel fogyasztottuk, de akár vanília sodóval is tálalhatjuk.

Vanília sodó:

- 0,5 l tej
- 4 tojás sárgája
- 4-5 ek. cukor
- 1 ek. liszt
- 3 cs. vaníliás cukor vagy vaníliaaroma

A tejet 2 kanál cukorral felforraljuk, lehűtjük; hogy a tojássárgája ne csapódjon ki. A  tojás sárgáját 2-3 kanál cukorral, és a liszttel habosra verjük, majd  lehűtött tejbe csorgatjuk. Kicsit melegítjük, de ügyeljünk, arra, hogy ki ne csapódjon. 

Rizskoch, vagy aranygaluska mellé is alkalmas finom, krémes szósz.

Nincsenek megjegyzések: