2011. október 18., kedd

Rakott krumpli

Gondolom, a kis bejegyzésekből egyértelműen kiderül(t), hogy krumplimániás vagyok! Imádom a krumplit!!! Mindenhogy, sülve, főve, rántva, levesnek, rakottnak, köretnek, főételnek.. :) Szóval én úgy vagyok a krumplival, mint Gombóc Artúr a csokival:)). A rakott krumpli is az az étel, ami igazán megválogatja az embereket a készítési módot tekintve! Ki így, ki úgy, de szerintem mindenki szereti. Ettem már olyat, ami csak sima natúr ízű, az is isteni, ettem már petrezselyemzölddel megbolondítottat is, az is fincsi volt. Most pedig következzen az általam készített rakott burgonya. ( természetesen kép nem készült róla...majd legközelebb)

Rakottkrumpli
Hozzávalók (4-5 személy részére)

A kép innen
- 1-1,5 kg krumpli
- 7-8 db tojás
- 40 dkg füstölt kolbász
- 5 dkg füstölt szalonna
- 2 nagy fej hagyma
- 1 nagy tejföl
- só, bors, ételízesítő
- Házi erőspista

A krumplit és a tojásokat, sóval külön edényben feltesszük főni, ez idő alatt a hagymát megpucoljuk, vékony szeletekre vágjuk, a szalonna zsírját kiolvasszuk, a kolbászt vékony karikákra vágjuk. A szalonnazsíron megpároljuk a hagymát, adunk hozzá sót és borsot is, majd hozzáadjuk a kolbászkarikákat, zsírjukat kisütjük. Ha túl soknak találjuk a zsírt, leszűrjük. A megfőtt burgonyát meghámozzuk, és tojásszeletelő segítségével felszeljük, a tojásokkal is hasonlóképpen teszünk. A tepsit, vagy jénait, kizsírozunk, majd leterítjük az első sor krumplit, amire kerül egy sorban az összes tojás, majd ennek a tetejére szépen egyenletesen elosztva kerül a kolbászos-hagyma. A kolbászos rétegre kerül a "záró sor" krumpli, amit sózott, borsozott picit vízzel hígított tejföllel leöntünk. Sütőbe toljuk, és addig sütjük, amíg a tejföl szépen aranybarnára sül!. Isteni, szaftos, laktató bár kissé időigényes, vacsora, ebéd, vagy akár reggeli is lehet:). A kolbászos réteghez adtam egy kis házi erőspistát is, de ez elhagyható.
Legközelebb közkívánatra teszek bele egy kis lecsókolbászt is....igaz én nem annyira szeretem a rakott krumpliban... :)

Nincsenek megjegyzések: