2010. augusztus 26., csütörtök

Majdnem göngyölt karaj

Tőlem megszokott módon az agyam egész nap azon járattam, hogy mi kerüljön az esti terített asztalra. A fagyasztóban valamelyik nap láttam egy kis csomag karajt, amit nem nagyon lehet felhasználni, mint főételt, csak akkor, ha dúsítjuk valamivel; innen jött az ötlet, hogy göngyölt karajt fogok készíteni. 

Amint munkából hazaértem, benéztem a fagyasztóba és az első, ami a kezembe akadt, az egy jó adag csirkemell volt, ezért inkább ezt vettem ki. 

Miközben olvadt a hús, feldobtam főni egy kis felesborsó levest, füstölt-kolbásszal. Sajnos erről nem készült kép, de a recept a következő:

Sárgaborsó leves, füstölt kolbásszal

Hozzávalók

- 25 dkg sárgaborsó
- 1 db sárgarépa
- 2 közepes krumpli
- 1 db vékony szál gyökér
- 5 dkg liszt
- 2 nagy gerezd fokhagyma
- 15 cm-es kolbászdarab
- só, bors, ételízesítő

A sárgaborsót több léből megmossuk, majd négyszeres vízben só nélkül feltesszük főni; addig főzzük, amíg a felesborsó már mállik, ekkor összeturmixoljuk. A turmixolás után az összevágott zöldségeket és a kolbászt is hozzáadjuk, sózzuk, borsozzuk. Fedő alatt, puhára főzzük, majd fokhagymás rántással besűrűsítjük.

Pirított kenyérkockával lehet még gazdagabbá tenni a levest.

Csirkemell kenyérbundában

Hozzávalók

- 1 kg csirkemell
- 1,5 szelet kenyér, héjja nélkül
- 2 ek. szárított zellerlevél
- 1 db közepes hagyma
- olaj
- 2 ek. szezámmag
- fűszerkeverék, só.

A csirkemellet vékony szeletekre vágjuk, fűszerezzük, kevés olajon forró serpenyőben mindkét oldalát pirosra sütjük. (félretesszük).
A kenyeret beáztatjuk vízbe, majd felhasználás előtt kinyomkodjuk; a zellerlevelet 2 evőkanál meleg vízbe áztatjuk. A kenyeret villával kikavarjuk, hozzáadjuk a zellerlevelet ( vizet felveszi, nem kell kinyomkodni), a durvára vágott hagymát, szezámmagot, egy kevés olajat. 
A csirkemellet jénaiba helyezzük, majd a tetejére kenjük a "kenyérmasszát". A 200 fokra melegített sütőben 30 percig sütjük. 


Legközelebb a szezámmagot előre megpirítom, mert így nem lett olyan íze, mint amilyet vártam.


A csirkemell felét használtam fel csak, a másik felét meghagytam, amely mellé köretet készítettem.

Zöldbabos-zöldborsós köret

Hozzávalók

- 20 dkg zöldbab
- 10 dkg zöldborsó
- 1 dl tejföl
- 2 ek. keményítő
- "fűszeres só"

A zöldbabot abban a serpenyőben, amelyben a húst sütöttük megdinszteljük, felengedjük vízzel, majd a zöldborsót is hozzáadjuk, ízesítjük. A zöldségek puhulása után a tejfölt kikavarjuk 1 dl vízzel és a keményítővel, majd ráöntjük; annyi vizet adunk hozzá, hogy főzelék állagot kapjunk.

Az eredeti elképzelés helyett ezek készültek el (majdnem karaj, majdnem göngyölve). :)

Nincsenek megjegyzések: