2010. augusztus 25., szerda

A cukkini had mennyiségének csökkentése érdekében

Már a címben is írtam, hogy "had", azaz nem kevés cukkini, és patisszon fordult meg mostanság a konyhánkban. Anya nagyon sokat kapott, s így én is részesültem belőle. 

Egyik kedvenc zöldségfajtám, nagyon sokféle felhasználása ismert: rántva, töltve, pasztának, levesnek, köretnek, főételnek... sorolhatnám még estig. 



A hűtőmben találtam némi házi (bio) zöldséget, s jött az ötlet, hogy elkészítem a kedvenc köret-főételemet, nem tudom pontosan besorolni, ugyanis szeretjük hús mellé, tészta mellé, csak úgy magában, szóval azért ez a meghatározás. Mivel a párom képes egy egész paradicsomot megenni 5-6 szelet húsért, ezért gondoltam, hogy valami "tartalmasabbat" is alkotok mellé.

Cukkinis fűszeres csirkemell

Hozzávalók
- 50 dkg csirkemell
- 1 db közepes cukkini
- 2 fej lilahagyma
- 3 dl tejszín
- kb 10 dkg liszt
- só, bors, fűszerek

A lisztet kis tálkába tesszük, a fűszerekkel összekavarjuk, majd a csíkokra vágott csirkemellet beleforgatjuk, s a kiolajozott tepsibe rakjuk. A hús tetejére karikázzuk a cukkinit, nyolcadoljuk a lilahagymákat, majd nyakonöntjük a tejszínnel. 200 fokon 30 percig fólia alatt pároljuk, majd a fóliát levéve pirosra sütjük.

A köreten sokáig gondolkodtam, s végül is a rizs mellett döntöttem. Paradicsomsalátát ajánlok hozzá. 

Egy a fűszereket gyártó-csomagoló cégnek estem áldozatául: az egyik nagyáruház polcáról lemeltem egy "fűszersó"-t, amely tartalmaz oregánót, kakukkfüvet, majorannát, rozmaringot, sót. Véleményem szerint sikerült egy jó ízű, "majdnem" természetes egyveleget összerakniuk..igaz az ára egy kicsit borsos volt, de sok ételhez fel tudom használni, és elég nagy kiszerelésben árusítják.

Cukkini köret

Hozzávalók:

- 1 közepes cukkini
- 1 közepes patisszon
- 2 db nagy sárgarépa
- 2 fej lilahagyma
- 2 db húsos paprika
- 2-3 db paradicsom
- szójaszósz
- chili szósz
- só

A cukkinit, paprikát felkarikázzuk, a patisszont paradicsomot kis kockákra vágjuk, a sárgarépát gyufa méretűre aprítjuk, s a lilahagymát nyolcadokba vágjuk. Ha készen vagyunk az előkészítési munkálatokkal , felforrósítunk egy nagy serpenyőt, (wok lenne a legjobb), amelyben kevés olajat hevítünk, majd a puhulási sorrendben belerakjuk a hozzávalókat ( répa-hagyma-paprika-cukkini-paradicsom). Amikor még épp roppannak a zöldségek szójaszósszal és chilivel ízlés szerint megöntözzük, ha szükség van rá sóval utóízesítünk.

Nincsenek megjegyzések: