2010. március 16., kedd

Grillázs torta

Egyik nap, átszaladtunk Kunszentre, Keresztanyámékhoz, s pont jókor érkeztünk..... :) Keresztapámat ismét rávették az egyik "kedvenc" időtöltésére :))) Az égetett cukor torta készítésére, s szerintem egyedül én örültem ennek, mert még sosem láttam, hogy hogyan készíti. Egészen véletlenül nálam volt a fényképezőgépem... persze egészen véletlenül... mostanában, mióta minden egyes elkészült kajámat lefotózom, s bármerre járok minden barátomat is lencsevégre kapok...véletlenül volt nálam:)

A receptet elmondták:) Persze mivel nem írtam le el is felejtettem. Tudom, hogy miből áll, de majd megkérdezem a tökéletes receptet és pótlólag hozzáírom, addig is beszéljenek a képek. 


Először is jöjjön egy gyors folyamatábra: a hozzávalókról, a grillázs készítésének folyamatáról, a "tortaforma" vizes ruhával való kibéleléséről, a "segédeszközök" használatáról, s a maradék égetett cukor hasznosításáról.  Természetesen a "maradék", nem maradék, hanem abból készül a csokis papucs, Gyöngyi kedvenc csokis édessége.

Természetesen nem bírtam, ki, hogy ne kotnyeleskedjek bele... :) A díszítéssel próbálkoztam., kisebb-nagyobb sikerrel. A díszítő massza nem a szokásos cukormázas díszítő, hanem, margarin és porcukor keveréke.


Közben unokahúgom, Gabó, alkot:) A grillázs-papucsba tölti a csokikrémet, majd az olvasztott csokival leöntött papucsokat díszíti, színes cukorgyönggyel.

Tadááááám:))) elkészült a csodás torta.:) Legközelebb, magam is megpróbálkozom vele, csak először növesztek hőálló bőrt a tenyeremre.

3 megjegyzés:

szepyke írta...

Amikor gyerek voltam, kaptam egyszer egy ilyen tortát! Imádtam!
Micsoda munka, és milyen szép lett!

Fini írta...

Annyira szépek tudnak lenni, s persze nem utolsó sorban finomak is...:) Nagyon nagy átgondolás kell egy bonyolultabb torta elkészítéséhez, de megéri :)

szepyke írta...

Áldott, békés húsvétot Neked és a szeretteidnek!